FANDOM

F-302

En F-302

"Now, while many of the 302's systems were retro-engineered from Goa'uld technology, it is entirely human built."

Samantha Carter

F-302 fighter-interceptor er produksjonsmodellen av X-302 hyperspace fighter, et luft- og romfartøy som drives av United States Luftvåpen, Russland og eventuelt Kina.

Overblikk Rediger

Når den eksperimentelle X-302 ble satt i tjeneste i Tau'ri flåten ble den offisielt kjent som F-302 fighter-interceptor. Et jagerfly/avskjæringsjager klargjort for bruk i verdensrommet konstruert av redesignet Goa'uld teknologi, og er helt menneske-bygget, i motsetning til sin forgjenger, X-301. Jorden kommanderer nå en hel flåte bestående av F-302er. BC-303 og Daedalus-klasse krigsskip, som Prometheus og Odyssey, bærer henholdsvis en og to skvadroner av disse fartøyene. Skipene har vært brukt i forsvar av planeten, og de har også vært stasjonert ved utenomjordiske baser som Alfa StedP4X-650 og Gamma sted. F-302 kan ha opptil to piloter og brukes som oftest i luftkamp situasjoner, men de er også i stand til transport og distribusjon av gjenstander som satellitter i bane rundt en planet.

Tau'ri romskips klasser
Fighters ( X-301 ) - ( X-302 ) - F-302
Battlecruisers ( X-303 ) - BC-303 - 304